Volleybal­vereniging Set Up - Feestelijk Volleybaltoernooi is groot succes

Feestelijk Volleybaltoernooi is groot succes

Zondag 3 november vond in De Wetering in Loon op Zand het Feestelijk Volleybaltoernooi plaats. Het toernooi werd georganiseerd door Volleybalvereniging Set Up. Afgelopen drie jaren organiseerde Set Up al een Dorpstoernooi. Omdat in 2019 Set Up 50 jaar bestaat, was er reden voor een extra feestelijk editie van het toernooi.

En een extra feestelijk tintje kreeg het toernooi al voor aanvang: Burgemeester Hanne van Aart was aanwezig. Na een korte toesprak overhandigde ze een oorkonde aan de voorzitter van Volleybalvereniging Set Up. Vervolgens opende de burgemeester het toernooi door de eerste opslag uit te voeren.

In totaal namen 15 teams deel aan het toernooi: 8 op het niveau recreant en 7 op het niveau gevorderd. We kunnen het toernooi zelfs internationaal noemen, want twee van de teams bestonden uit Poolse volleyballers.

De recreanten speelden in twee poules van 4 en werden halverwege herverdeeld in een poule van aanstormend talent en gevorderd talent. Bij aanstormend talent wist Team Q&Q uit Rijen de eerste plaats te bemachtigen. Bij het gevorderd talent werd “Diessen op Zand” de winnaar. Dit team bestond uit een aantal leden van onze vereniging uit Loon op Zand aangevuld met vrienden uit Diessen.

Bij de gevorderden was het de vraag of het Poolse team dat vorig jaar won, Gorskie Kozy, dit jaar weer zou winnen. Na een middag vol spannende wedstrijden werd team “De Reünie” de winnaar. Dit team bestond uit leden van een oud-team van VC Condor uit Kaatsheuvel, waarvan nu een aantal leden bij Set Up volleyballen. Dit team was de terechte winnaar, want het team heeft alle wedstrijden gewonnen! Gorskie Kozy - Pools voor “berggeiten” - moest genoegen nemen met de tweede plek. De berggeiten hebben alleen van De Reünie verloren en de rest gewonnen.

De organisatie kijkt terug op een geslaagd toernooi en wil de sponsoren bedanken voor hun bijdragen: Rabobank, Koffie Max, De Kiosk, EasyFit Loon op Zand, De Bloemenkamer, De Roestelberg, De Financiën, Electro World Frans Smits, Slagerij William Martens, Installatiebedrijf IJpelaar en de nieuwe beheerder van De Wetering: Accommodatiebeheer Heton. De winnaars van de poule kregen een aantal van de gesponsorde prijzen, de rest werd verloot onder alle deelnemers zodat iedereen een kans maakte op een leuke prijs. En dank aan Floor van Lieshout voor al het lekkers waar alle deelnemers van hebben genoten.